همشهری آنلاین: نخست وزیران انگلیس و اسپانیا روز جمعه به صورت مشترک اصلاحات در اتحادیه اروپا را خواستار شدند.

درخواست انگلیس و اسپانیا برای اصلاحات در اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز از مادرید؛ دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز جمعه به همراه ماریانو راخوی، نخست وزير اسپانيا در یادداشتی مشترک اصلاحات ساختاری در اتحادیه اروپا به منظور رقابت بیشتر در جهت افزایش رشد اقتصادی، استخدام نیرو و همچنین اختراعات را خواستار شدند.

این درخواست توسط دیوید کامرون و ماریانو راخوی با هدف توسعه نظام مالی در دستور کار نخست وزیر اسپانیا که به دنبال انتخابات مجدد در ماه دسامبر است و برای نخست وزیر انگلیس که خواهان اصلاحات در روابط با اتحادیه اروپا پیش از برگزاری همه پرسی در زمینه عضویت لندن در این اتحادیه که قرار است تا اواخر سال 2017 میلادی انجام شود، اهمیت ویژه ای دارد.

نخست وزیران انگلیس و اسپانیا که قرار است روز جمعه در مادرید به گفتگو بپردازند اعلام کردند پنج سال پیش اقتصاد دو کشور در لبه پرتگاه قرار داشته است.

کامرون و راخوی در یادداشتی اعلام کردند :« حقیقت این است که اوضاع در اتحادیه اروپا شرایط خوبی ندارد و لذا ما باید اوضاع در این اتحادیه را رقابتی کنیم و در این زمینه به روند اصلاحات ساختاری سرعت بخشیم.»

دو کشور انگلیس و اسپانیا با مشکلات ساختاری از جمله بدهی زیاد و رقابتی کند روبرو هستند و در صورتی که این روند همچنان ادامه پیدا کند، در مدت زمان طولانی اقتصاد آنها نابود خواهد شد.

درحال حاضر دولت های انگلیس و اسپانیا با انجام اقداماتی رشد اقتصادی را در کشورهایشان افزایش داده و شرایط اشتغال را نیز بهبود بخشیده اند.

کد خبر 306031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha